Să ne jucăm


Dacă e vorba de joc
eu ştiu să mă joc mai bine
decât oricine
Întrebaţi-o pe mătuşa
sau pe bunica
sau pe tăticul.
Întrebaţi la informaţii
peste tot o să vă spună
acelaşi lucru
că eu ştiu să mă joc
cu oricine şi cu orice
eu ştiu orice joc
chiar şi pe cele ce
nu s-au inventat încă.
eu ştiu să mă joc
cu maşini, cu păpuşi,
cu borcane cu dulceaţă
cu câini morţi şi cu câini în viaţă
cu mămăruţele
de pe morminte
şi cu steluţele
din ceruri sfinte
cu ursuleţi de pluşi,
cu ursuleţi de minuşi,
cu sau fără mănuşi
eu ştiu să mă joc
şi îmi place să mă joc
m-am jucat un pic
şi cu mămica,
atunci când m-am încăpăţânat
să nu mă nasc decât târziu
după ce mă săturasem
de-atâta jucat,
m-am jucat un pic
şi cu bunica
de-a v-aţi ascunselea
şi m-am ascuns atât de bine
încât a plecat şi în moarte
să mă caute.
şi cu băieţelul vecinului
m-am jucat un pic
de-a iubirea
şi el m-a crezut
şi s-a pierdut sărăcuţul cu firea.
şi cu mătuşa moarte
m-am jucat
şi de câte ori era cât pe-aci să mă prindă
am rostit formula magică
şi am scăpat prin oglindă.
cu cine să mă mai joc?
cine mai vine?
cine se mai încumetă
să se joace cu mine?
mai am o lume întreagă
plină de jucării
pentru oameni mari, pentru copii,
pentru femei, pentru bărbaţi,
hei! nu mai e nimeni pe-aici?
sau aţi uitat cu toţi
să vă jucaţi?

No comments: