Te-am căutat


Te-am căutat din zori şi până-n noapte,
Pe căi pustii, să dau de urma ta,
Şi te-am strigat, râvnind a tale şoapte,
Însă doar vântul trist îmi răspundea.

Te-am căutat în sute de petale,
De trandafiri, lalele şi de crini,
În orice fir de iarbă de pe vale,
Dar am aflat doar neghină şi spini.

Te-am căutat pe cerul plin de stele,
În carul mare şi în carul mic,
Departe-n lumea visurilor mele,
Dar nicăieri eu n-am găsit nimic.

Te-am căutat în mări nemărginite,
În uriaşe valuri ce mugeau,
Pe vechile catarge prăfuite,
Unde demult sirenele cântau.

Şi în poveşti de dor nemuritoare,
Departe în al prinţului palat,
În fiece grădină de sub soare.
De ce, oare de ce nu te-am aflat?

Pe unde rătăceşti în astă lume
De până azi nu te-am putut găsi?
Prin ce meleaguri porţi al tău sfânt nume
Şi pe la mine când oare-ai să vii?

Te-aştept la geam în fiecare clipă
Dar azi speranţe vin atât de rar.
Oare nu-ţi pasă de-atâta risipă,
De-atâta tinereţe în zadar?

Am încetat de mult să-ţi chem venirea,
Azi chiar s-aştept îmi pare-atât de greu.
De ce nu vrei să-mi dărui fericirea,
Să opreşti jalea sufletului meu?

Poate-ntr-o zi-ţi vei aminti de mine.
Poate-ntr-o zi tu vei veni, nu ştiu.
Aş vrea un singur s-asculţi bine:
Că s-ar putea să fie prea târziu.

Azi stropi de ploaie bat încet în glastră
Şi gânduri îmi frământă inima,
Te-aştept ca altădat, stând la fereastră,
Să luminezi, iubire, viaţa mea.

No comments: